
Předmět MSM se zaměřuje na vícerozměrné statistické metody a jejich praktické využití při analýze reálných dat. Součástí výuky jsou ukázky...
Kurz Úvod do uživatelských rozhraní se zaměřuje na principy návrhu, tvorby a testování grafických uživatelských rozhraní (GUI) a na interakci člověka s počítačem. Studenti se seznámí s různými typy rozhraní, zásadami ergonomie, rozpoznáváním dobrých a špatných návrhů GUI a s využitím architektonických a návrhových vzorů.
Praktická část kurzu je věnována technologii JavaScript, práci se základními i složenými komponentami, zpracováním událostí, animacemi a transformacemi. Součástí výuky je také testování uživatelských rozhraní, včetně automatizovaných a uživatelských testů, a problematika lokalizace a přizpůsobení rozhraní různým jazykovým prostředím.
Závěrečná část kurzu se zabývá pokročilými typy uživatelských rozhraní a procesem distribuce programů, čímž studentům poskytuje komplexní přehled o tvorbě a nasazení moderních interaktivních aplikací.
Cílem je pochopení teorie a získání zkušeností s technologiemi používanými při vytváření prezentační vrstvy programu v Javě. Předmět je zaměřen na studenty prvního ročníku FAV a klade si za cíl doplnit znalosti získané v rámci povinných předmětů tak, aby ve vyšších ročnících uměli vytvářet uživatelsky příjemné rozhraní semestrálních prací.
Student by měl rozumět základním principům OOP, syntaxi alespoň jednoho programovacího jazyka a základním principům jeho fungování, fungování kolekcí a podobných datových struktur. Dále by měl být schopný provést jednoduchou dekompozici při návrhu aplikace.
Po absolvování kurzu bude student rozumět komponentové struktuře uživatelského rozhraní a principům fungování standardních i složených komponent. Získá přehled o problematice použitelnosti a přívětivosti GUI a pochopí, jak různé druhy periferií ovlivňují návrh uživatelského rozhraní.
Student bude schopen pochopit a aplikovat mechanismus událostí a reakcí na ně, implementovat prezentační vrstvu aplikace ve zvolené technologii a vytvářet vlastní komponenty přizpůsobené konkrétním potřebám projektu. Dokáže také dekomponovat aplikaci na jednotlivé vrstvy, aby bylo uživatelské rozhraní oddělené od aplikační logiky.
Součástí získaných kompetencí je schopnost navrhnout, posoudit a zhodnotit použitelnost uživatelského rozhraní, vytvořit testy a testovací scénáře pro prezentační vrstvu aplikace a odborně prezentovat návrh i hotové řešení před odborným publikem.
Fakulta aplikovaných věd
KIV/UUR
Od 1. 12. 2025 do 31. 1. 2026
Letní semestr 2025/2026
Místnost – XX000
Středa 7:30 – 11:00
18. 02. 2026 – 13. 05. 2026
Budova FAV, areál Bory
Kontaktní výuka : 52h
Praktická výuka: 22h
Příprava na zkoušku: 30h
Univerzitní 22, Plzeň
Pro více informací o mikrocertifikátech klikněte ZDE.
Po splnění všech požadovaných předmětů prosím vyplňte žádost o vystavení mikrocertifikátu.

Předmět MSM se zaměřuje na vícerozměrné statistické metody a jejich praktické využití při analýze reálných dat. Součástí výuky jsou ukázky...

Předmět seznamuje studenty se základy pravděpodobnosti a matematické statistiky. Zaměřuje se na náhodné veličiny, rozdělení, deskriptivní statistiku, intervaly spolehlivosti a...

Naučte se základy pěvecké techniky a porozumějte principům správného používání hlasu pro kvalitní pěvecký výkon.

Objevte rozmanitost výtvarného světa – naučte se rozlišovat materiály a chápat umělecké koncepty minulosti i současnosti.

Procvičte si němčinu v kontextu – propojte jazykové dovednosti s reáliemi a aktuálním děním v německy mluvících zemích.