
Objevte fascinující svět kvantových výpočtů – od kvantových jevů a qubitů přes logické operace až po řešení úloh v kontextu...
1. Pedagogická diagnostika na prvním stupni ZŠ – obsah a rozsah, pedagogická diagnostika pregramotnosti.
2. Pedagogická diagnostika ve vztahu k nácviku techniky čtení.
3. Pedagogická diagnostika ve vztahu k fonematickému čtení, sémantickému čtení a čtení s porozuměním.
4. Konkrétní obtíže při nácviku písmen a jejich příčiny; postupy při nápravě.
5. Konkrétní obtíže při nácviku slabik otevřených a zavřených a jejich příčiny; dopomoc a náprava.
6. Konkrétní obtíže při nácviku dvojhlásek, měkkých skupin hlásek, souhláskových shluků; možné příčiny, náprava.
7. Konkrétní obtíže při nácviku čtení slov a vět; příčinné souvislosti; postupy při nápravě.
8. Obtíže a dopomoc při nácviku předložek slabičných a neslabičných; příčinné souvislosti.
9. Pedagogická diagnostika ve vztahu k nácviku techniky psaní.
10. Hrubá a jemná motorika ve vztahu k procesu psaní.
11. Grafomotorika a vizuomotorika ve vztahu k procesu psaní.
12. Sluchová a zraková percepce ve vztahu k procesu psaní.
13. Pedagogická diagnostika konkrétních obtíží v písemném projevu žáků; příčinné souvislosti, dopomoc, náprava.
Poučit o obsahu a rozsahu pedagogické diagnostiky na 1. stupni ZŠ při nácviku čtení a psaní. Představit konkrétní obtíže žáků při nácviku techniky čtení společně s ověřenými diagnostickými postupy, kterými lze identifikovat příčinu potíží, a to zejména v oblasti sluchové percepce, zrakové percepce, orientace a úrovně vývoje řeči. Demonstrovat konkrétní obtíže žáků při nácviku vázaného písma společně s ověřenými diagnostickými postupy, kterými lze identifikovat příčinu potíží, a to zejména v oblasti hrubé motoriky, jemné motoriky, grafomotoriky, orientace, zrakové percepce a vizuomotoriky. Poučit o diagnostice úchopu psacího náčiní a nápravě nekorektního úchopu. Orientovat se ve specifických chybách v psaném projevu, jež jsou způsobeny nezralými percepčními oblastmi; zvládnout je odlišit od ryze pravopisných chyb. Diagnostika specifických chyb a jejich náprava.
Student by měl ovládat základní pojmy z foneticko-fonologické roviny a orientovat se v klasifikaci českých hlásek. Očekává se schopnost objasnit postupy při nácviku techniky čtení a vázaného písma, používat ve svém projevu spisovný jazyk a dodržovat zásady správné výslovnosti. Student by měl být schopen plynule číst bez poruch a napsat všechna písmena české abecedy (malá i velká) na úrovni vzoru v písance.
Po absolvování předmětu student prokazuje schopnost reflexe metodických postupů používaných při nácviku čtení a psaní. Dokáže vysvětlit postupy pedagogické diagnostiky při hodnocení čtenářského i písemného projevu žáků základní školy. Student umí popsat vztahy mezi nedostatky ve čtecím procesu či psaní (včetně grafomotorického projevu) a jejich příčinami. Na základě diagnostických zjištění je schopen navrhnout vhodné postupy nápravy při obtížích, které se objevují v rámci čtenářského procesu nebo procesu psaní.
Přednáška s demonstrací,
Přednáška s aktivizací studentů,
Přednáška s analýzou videozáznamu,
Výuka podporovaná multimédii,
Seminární výuka (diskusní metody),
Řešení problémů,
Diskuse,
Inscenační metody (hraní rolí),
Seminární výuka (badatelské metody),
Kooperativní výuka,
Demonstrace dovedností,
Fakulta pedagogická
KČJ/DCP1
Od 15. 6. 2025 do 31. 8. 2025
Zimní semestr 2025/2026
Místnost VC 221
Budova FPE, Veleslavínova 42, Plzeň
Pondělí 7:30 – 9:10 hod.
15. 09. 2025 – 15. 12. 2025
E-learning: 50h
Po přihlášení budete přesměrováni na e-přihlášku, kde je nutné registraci dokončit.
Veleslavínova 42, Plzeň
Objevte fascinující svět kvantových výpočtů – od kvantových jevů a qubitů přes logické operace až po řešení úloh v kontextu...
Prohloubení znalostí gramatiky německého jazyka se zaměřením na složitější jazykové jevy včetně vedlejších vět, předložek a časování.
Zdokonalení odborné němčiny pro profesní komunikaci – od porozumění ekonomickým textům až po psaní korespondence a vedení rozhovorů.