
Objevte fascinující svět kvantových výpočtů – od kvantových jevů a qubitů přes logické operace až po řešení úloh v kontextu...
Předmět MVGZ2 se zaměřuje na didaktické aspekty výuky regionální geografie Evropy, Severní a Jižní Ameriky na základní škole. V rámci předmětu si studenti osvojují dovednosti v oblasti transformace odborného obsahu do podoby srozumitelné a smysluplné pro žáky základní školy. Součástí seminářů je tvorba a realizace modelových vyučovacích hodin k vybraným regionům. V rámci přípravy, realizace i hodnocení modelových hodin je kladen důraz na výběr obsahu, formulování cílů i výběr vhodných výukových metod, strategií, organizačních forem výuky a didaktických pomůcek, včetně digitálních nástrojů. Studenti rozvíjejí schopnost vést výuku regionální geografie v souvislostech, přičemž propojují znalosti fyzické a humánní geografie s regionálními specifiky. Důraz je kladen také na rozvoj geografického myšlení v rámci výuky regionální geografie. Přednášky se zabývají vybranými fenomény, které jsou pro jednotlivé regiony specifické a často představují i konkrétní návrhy didaktického ztvárnění fenoménů do výuky na druhém stupni základní školy, včetně představení konkrétních úloh, pomůcek, výukových metod a strategií.
Studenti jsou vedeni ke kritickému zhodnocení a diskusi historických i současných přístupů k výuce regionální geografie Evropy, Severní a Jižní Ameriky, i samotného postavení regionální geografie v systému geografického vzdělávání. Studenti navrhují alternativní koncepce výuky a diskutují přiměřenost a aktuálnost daného regionálněgeografického kurikula. Vytvářejí návrh zařazení postupů z aktuálních vědeckých prací, své návrhy diskutují a aplikují v modelových hodinách. Studenti dělí kontinenty (Evropa, Severní a Jižní Amerika) na regiony. Studenti aplikují znalosti obecné fyzické a humánní geografie do výuky vymezených regionů a propojují tyto znalosti s regionálními specifiky. Studenti předvedou didaktickou transformaci a odvodí model výuky regionální geografie v souvislostech na úrovni ZŠ. Studenti stanoví vhodné metody a organizační formy při vedení modelové hodiny regionální geografie. Studenti vybírají vhodné a relevantní zdroje informací (články, publikace, internetové stránky, modely atd.) o jednotlivých regionech a zařazují tyto informace do výuky. Studenti porovnávají české a zahraniční atlasy. Studenti vhodně využívají techniku (např. interaktivní tabuli, Google Earth, GIS atd.) při výuce regionální geografie.
Student by měl ovládat znalosti fyzické a humánní geografie na úrovni státní závěrečné zkoušky bakalářského stupně studia. Očekává se schopnost korektně používat poznatky z didakticko-geografických předmětů a aplikovat zásady obecné didaktiky v kontextu výuky zeměpisu na základní škole. Student by měl umět motivovat žáky k zájmu o zeměpis, sestavit didakticky správný test, plánovat a realizovat vyučovací hodinu a hodnotit práci žáků v hodinách zeměpisu.
Po absolvování předmětu student zvládá dělení kontinentů (Evropa, Severní a Jižní Amerika) na jednotlivé regiony a dokáže aplikovat znalosti obecné geografie, jak fyzické, tak humánní, do výuky těchto vymezených regionů. Umí prezentovat propojení obecných geografických pravidel ze specifických oblastí, klade důraz na vzájemné souvislosti mezi jednotlivými tématy a využívá vhodné a relevantní zdroje pro výuku regionální geografie.
Přednáška založená na výkladu,
Přednáška s demonstrací,
Přednáška s diskusí,
Seminární výuka (diskusní metody),
Řešení problému,
Analyticko-kritická práce s textem,
Demonstrace dovedností,
Projektová výuka,
Diskuse.
Fakulta pedagogická
CBG/MVGZ2
Od 15. 6. 2025 do 31. 8. 2025
Zimní semestr 2025/2026
Místnost UX 236
Seminář – Pondělí 16:40 – 19:15 hod.
15. 09. 2025 – 15. 12. 2025
Přednáška – Úterý 12:05 – 13:45 hod.
16. 09. 2025 – 16. 12. 2025
Budova FST, areál Bory
Kontaktní výuka: 26h
Individuální projekt: 16h
Praktická výuka: 39h
Příprava na zkoušku: 50h
Po přihlášení budete přesměrováni na e-přihlášku, kde je nutné registraci dokončit.
Univerzitní 22, Plzeň
Objevte fascinující svět kvantových výpočtů – od kvantových jevů a qubitů přes logické operace až po řešení úloh v kontextu...
Prohloubení znalostí gramatiky německého jazyka se zaměřením na složitější jazykové jevy včetně vedlejších vět, předložek a časování.
Zdokonalení odborné němčiny pro profesní komunikaci – od porozumění ekonomickým textům až po psaní korespondence a vedení rozhovorů.