Mimořádné studium ZČU

MARKETING MANAGEMENT SLUŽEB V ANGLIČTINĚ

Kurz se zaměřuje na marketingový management služeb a jeho specifika oproti marketingu výrobků. Studenti se seznámí se základy řízení služeb, principy Service Dominant Logic (S-D) a s teoretickými i praktickými přístupy k marketingovému řízení v sektoru služeb.

 

Pozornost je věnována strategickému a operativnímu marketingu, designování procesů poskytování služeb včetně využití design thinkingu, a řízení kvality a spokojenosti zákazníků. Kurz se zabývá také marketingovým mixem služeb, chováním zákazníků, jejich loajalitou a řešením stížností, stejně jako vyvažováním poptávky a kapacit, vytvářením prostředí služeb a řízení zdrojů a kontrolních procesů v podnicích poskytujících služby.

CÍL PŘEDMĚTU:

Zprostředkovat hlavní principy a specifika marketingového managementu podniků působících v odvětví služeb. Popsat a vysvětlit základní charakteristiky a specifika služeb. Vysvětlit strategické a operativní koncepty managementu podniků služeb. Charakterizovat základní aspekty managementu kvality služeb a procesů poskytování služeb. Zprostředkovat specifika v řízení nákladů, stanovování ceny, marketingu, HR, kontrolních procesech podniků poskytujících služby. Prodiskutovat nové tendence ve vývoji managementu služeb s důrazem na service design. S využitím případových studií procvičit specifika managementu podniků poskytujících služby.

VSTUPNÍ POŽADAVKY NA STUDENTA:

Student by měl být schopný charakterizovat základní mikro a makroekonomické veličiny, struktury a závislosti.

PODMÍNKY ABSOLVOVÁNÍ:

GARANTI A VYUČUJÍCÍ:

VÝSLEDKY UČENÍ:

Po absolvování kurzu bude student schopen interpretovat hlavní principy a postupy řízení podniků poskytujících služby a charakterizovat strategický i operativní management v sektoru služeb. Dokáže identifikovat význam služeb v ekonomice, popsat a vysvětlit procesy poskytování služeb a principy řízení jejich kvality. Zároveň porozumí různým metodám stanovování cen služeb a umí vysvětlit kontrolní procesy používané v podnicích služeb.

PRO DOSAŽENÍ ODBORNÝCH ZNALOSTÍ JSOU UŽÍVÁNY VYUČOVACÍ METODY:

  • Přednáška založená na výkladu,
  • Přednáška s diskusí,
  • Přednáška s aktivizací studentů,
  • Výuka podporovaná multimédii,
  • Analyticko-kritická práce s textem,
  • Samostudium.

KATEGORIE

ORGANIZÁTOR:

Fakulta ekonomická

ZKRATKA PŘEDMĚTU:

KMO/AMANS

TERMÍN ZÁPISU:

Od 1. 12. 2025 do 31. 1. 2026

TERMÍN KONÁNÍ:

Letní semestr 2025/2026

ROZVRH PŘEDMĚTU:

Přednáška:

Místnost – UP112

Čtvrtek 13:55 – 15:35

Seminář:

Místnost – UP412

Čtvrtek 15:45 – 16:30

nebo

Místnost – UP412

Čtvrtek 16:40 – 17:25

18. 02. 2026 – 13. 05. 2026

Budova FST, areál Bory

FORMA STUDIA:

Kontaktní výuka : 39h

Vypracovat seminární práci: 30h
Příprava na zkoušku: 25h

Příprava prezentace: 10

ZPŮSOB ZAKONČENÍ:

4 KREDITY

CENA: 4000 Kč

ADRESA

Univerzitní 22, Plzeň

PRO ZÍSKÁNÍ MIKROCERTIFIKÁTU JE POTŘEBA SI ZAPSAT NÁSLEDUJÍCÍ PŘEDMĚTY

Pro více informací o mikrocertifikátech klikněte ZDE.

Po splnění všech požadovaných předmětů prosím vyplňte žádost o vystavení mikrocertifikátu.

  • Akademický rok 2025/2026 LS
  • Akademický rok 2025/2026 ZS
  • Anglický jazyk
  • Český jazyk
  • Cestování
  • Chemie
  • Cizí jazyky
  • Ekonomie
  • Fyzika
  • Geografie
  • Historie
  • Hudba
  • Informační technologie
  • Matematika
  • Materiály
  • Německý jazyk
  • Právo
  • Programování
  • Psychologie
  • Ruský jazyk
  • Sociologie
  • Středoškoláci
  • Tělesná výchova
  • Upskilling
  • Volnočasové
  • Výtvarná výchova
Pravděpodobnost a statistika A

Předmět seznamuje studenty se základy pravděpodobnosti a matematické statistiky. Zaměřuje se na náhodné veličiny, rozdělení, deskriptivní statistiku, intervaly spolehlivosti a...

DOPORUČENÉ KURZY

  • Akademický rok 2025/2026 LS
  • Akademický rok 2025/2026 ZS
  • Anglický jazyk
  • Český jazyk
  • Cestování
  • Chemie
  • Cizí jazyky
  • Ekonomie
  • Fyzika
  • Geografie
  • Historie
  • Hudba
  • Informační technologie
  • Matematika
  • Materiály
  • Německý jazyk
  • Právo
  • Programování
  • Psychologie
  • Ruský jazyk
  • Sociologie
  • Středoškoláci
  • Tělesná výchova
  • Upskilling
  • Volnočasové
  • Výtvarná výchova