Mimořádné studium ZČU

GALERIJNÍ A MUZEJNÍ PRAXE

Kurz se zaměřuje na problematiku galerijní a muzejní praxe v ČR i v zahraničí a na příklady dobré edukační praxe v těchto institucích. Studenti navštíví edukační centra vybraných galerií, seznámí se s probíhajícími výstavami a budou zkoumat možnosti transformace uměleckého obsahu do podoby edukačních programů. Důraz je kladen na tvorbu pracovních a metodických listů, koncipování strukturovaných programů a metodiku galerijních a muzejních edukací.

 

Součástí kurzu je také volba konkrétní výstavy a rozbor jejích hlavních konceptů, příprava edukačního programu včetně grafické úpravy materiálů, jejich prezentace a praktické ověření. Nechybí reflexe a hodnocení vytvořených programů v kontextu galerijní a muzejní pedagogiky a návrhy možných zlepšení s ohledem na jejich přínos ke všeobecnému vzdělávání.

CÍL PŘEDMĚTU:

Prohloubit znalosti a dovednosti v oblasti galerijní a muzejní pedagogiky prostřednictvím přípravy a realizace aktivizujících přístupů k uměleckým dílům ve výstavních síních galerií a muzeí, které jsou založeny na pedagogickém konstruktivismu a zážitkové pedagogice. Seznámit se se soudobými přístupy galerijní a muzejní pedagogiky u nás, a to především brněnské, pražské a olomoucké školy, a v zahraničí. Navrhnout a v praxi ověřit, reflektovat i alterovat strukturovaný edukační program.

VSTUPNÍ POŽADAVKY NA STUDENTA:

Student by měl být schopný interpretovat umělecké dílo v širokých kulturních a společenských kontextech.

PODMÍNKY ABSOLVOVÁNÍ:

GARANTI A VYUČUJÍCÍ:

VÝSLEDKY UČENÍ:

Student po absolvování kurzu dokáže analyzovat a interpretovat umělecká díla v kontextu doby a kultury, porovnat jejich vyjadřovací prostředky v rámci jedné výstavy a charakterizovat tvůrčí záměr kurátora. Umí zhodnotit obsah pracovních listů a rozpracovat strukturovaný edukační program, který ověří v galerijní či muzejní praxi.

 

Student je schopen edukační program realizovat, reflektovat jeho průběh a navrhnout vhodná zlepšení. Součástí jeho kompetencí je také grafická úprava programu pro praktické využití v galerii.

PRO DOSAŽENÍ ODBORNÝCH ZNALOSTÍ JSOU UŽÍVÁNY VYUČOVACÍ METODY:

  • Diskuse,
  • Výuka podporovaná multimédii,
  • Individuální konzultace,
  • Exkurze, soustředění, výuka v terénu.

KATEGORIE

ORGANIZÁTOR:

Fakulta pedagogická

ZKRATKA PŘEDMĚTU:

KVK/GMP

TERMÍN ZÁPISU:

Od 1. 12. 2025 do 31. 1. 2026

TERMÍN KONÁNÍ:

Letní semestr 2025/2026

ROZVRH PŘEDMĚTU:

Seminář:

Místnost – KL 321

Čtvrtek 13:55 – 15:35

18. 02. 2026 – 13. 05. 2026

Budova FPE, Klatovská tř.

FORMA STUDIA:

Kontaktní výuka : 26h

Projekt individuální: 5h

ZPŮSOB ZAKONČENÍ:

1 KREDIT

CENA: 900 Kč

ADRESA

Klatovská tř. 1736/51, Plzeň

PRO ZÍSKÁNÍ MIKROCERTIFIKÁTU JE POTŘEBA SI ZAPSAT NÁSLEDUJÍCÍ PŘEDMĚTY

Pro více informací o mikrocertifikátech klikněte ZDE.

Po splnění všech požadovaných předmětů prosím vyplňte žádost o vystavení mikrocertifikátu.

  • Akademický rok 2025/2026 LS
  • Akademický rok 2025/2026 ZS
  • Anglický jazyk
  • Český jazyk
  • Cestování
  • Chemie
  • Cizí jazyky
  • Ekonomie
  • Fyzika
  • Geografie
  • Historie
  • Hudba
  • Informační technologie
  • Matematika
  • Materiály
  • Německý jazyk
  • Právo
  • Programování
  • Psychologie
  • Ruský jazyk
  • Sociologie
  • Středoškoláci
  • Tělesná výchova
  • Upskilling
  • Volnočasové
  • Výtvarná výchova
Pravděpodobnost a statistika A

Předmět seznamuje studenty se základy pravděpodobnosti a matematické statistiky. Zaměřuje se na náhodné veličiny, rozdělení, deskriptivní statistiku, intervaly spolehlivosti a...

DOPORUČENÉ KURZY

  • Akademický rok 2025/2026 LS
  • Akademický rok 2025/2026 ZS
  • Anglický jazyk
  • Český jazyk
  • Cestování
  • Chemie
  • Cizí jazyky
  • Ekonomie
  • Fyzika
  • Geografie
  • Historie
  • Hudba
  • Informační technologie
  • Matematika
  • Materiály
  • Německý jazyk
  • Právo
  • Programování
  • Psychologie
  • Ruský jazyk
  • Sociologie
  • Středoškoláci
  • Tělesná výchova
  • Upskilling
  • Volnočasové
  • Výtvarná výchova