
Předmět MSM se zaměřuje na vícerozměrné statistické metody a jejich praktické využití při analýze reálných dat. Součástí výuky jsou ukázky...
NUTNO PŘEPRACOVAT
Studenti porovnají klady a zápory historických přístupů k výuce regionální geografie Afriky, Asie a Austrálie, diskutují současné problémy regionální geografie a vytvoří si názor na její současnou podobu, který diskutují. Studenti navrhují alternativy k současné koncepci výuky a podobě regionálně-geografického kurikula. Definují stěžejní pojmy pro jednotlivá témata a provádějí jejich didaktickou transformaci pro ZŠ úroveň. Studenti dělí kontinenty (Afrika, Asie, Austrálie) na regiony. Studenti aplikují znalosti obecné fyzické a humánní geografie do výuky vymezených regionů a propojují tyto znalosti se specifiky jednotlivých regionů. Studenti předvedou didaktickou transformaci a odvodí model výuky regionální geografie v souvislostech na úrovni ZŠ. Studenti stanoví vhodné metody a organizační formy při vedení modelové hodiny regionální geografie a navrhnou zařazení výsledků aktuálních výzkumů z oblasti didaktiky regionální geografie do vyučování. Studenti vybírají vhodné a relevantní zdroje informací (články, publikace, internetové stránky, modely atd.) o jednotlivých regionech a zařazují tyto informace do výuky. Studenti vhodně využívají techniku (např. interaktivní tabuli, Google Earth, GIS atd.) při výuce regionální geografie.
Nejsou definovány žádné vstupní požadavky na studenta.
Po absolvování kurzu student dokáže regionalizovat kontinenty Asie, Afriky a Austrálie v různých geografických dimenzích a aplikovat znalosti obecné fyzické i humánní geografie do výuky vymezených regionů, přičemž propojuje obecná pravidla se specifiky jednotlivých oblastí. Umí provádět didaktickou transformaci obsahu na úrovni učiva pro základní školy a demonstrovat výuku regionální geografie v návaznosti na obecnou geografii se zřetelem na souvislosti mezi jednotlivými tématy.
Student je schopen definovat a využívat vhodné zdroje i technické prostředky pro výuku regionální geografie (např. výukové programy, modely, prezentace či Google Earth). Orientuje se v modelu ALACT, dokáže připravit, realizovat i reflektovat vlastní výuku a zařazovat do ní vhodné reflektivní praktiky. Umí navrhovat metody pro reflexi výuky regionálně-geografických témat, rozvíjet metakognici učebního procesu u sebe i u žáků a analyzovat hloubkovou strukturu vlastního i cizího mikrovyučování.
Fakulta pedagogická
CBG/MRG1Z
Od 1. 12. 2025 do 31. 1. 2026
Letní semestr 2025/2026
Místnost –
Středa XX:XX – XX:XX
18. 02. 2026 – 13. 05. 2026
Budova FST, areál Bory
Kontaktní výuka : 65h
Projekt individuální: 16h
Příprava na zkoušku: 50h
Univerzitní 22, Plzeň
Pro více informací o mikrocertifikátech klikněte ZDE.
Po splnění všech požadovaných předmětů prosím vyplňte žádost o vystavení mikrocertifikátu.

Předmět MSM se zaměřuje na vícerozměrné statistické metody a jejich praktické využití při analýze reálných dat. Součástí výuky jsou ukázky...

Předmět seznamuje studenty se základy pravděpodobnosti a matematické statistiky. Zaměřuje se na náhodné veličiny, rozdělení, deskriptivní statistiku, intervaly spolehlivosti a...

Naučte se základy pěvecké techniky a porozumějte principům správného používání hlasu pro kvalitní pěvecký výkon.

Objevte rozmanitost výtvarného světa – naučte se rozlišovat materiály a chápat umělecké koncepty minulosti i současnosti.

Procvičte si němčinu v kontextu – propojte jazykové dovednosti s reáliemi a aktuálním děním v německy mluvících zemích.